• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81493
+
-

جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی یکی از برنامه‌های منطقه‌ای جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی است که برای اولین بار در استان برگزار خواهد شد. فراخوان جشنواره تا نیمه اول مهر از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌‌شود. به گزارش ایسنا «حمید مرادی» اظهار کرد: فعالیت‌های این معاونت بر اساس نیاز دانشجویان و با محوریت آنان پیش‌بینی شده است. وی افزود: فعال کردن کانون‌های سازمان دانشجویان در دانشگاه‌های استان در نیمسال اول تحصیلی 99-98 یکی دیگر از اهداف این معاونت است.

مقرر شد ۸ کانون در خراسان جنوبی با حضور دانشجویان صاحب فکر و فعال در زمینه‌های مختلف بر اساس نیاز روز دانشجویان فعالیت خود را آغاز کند. معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی این واحد در قالب طرح‌های داخلی، هماهنگ، سراسری و منطقه‌ای انجام خواهد شد. مرادی ادامه داد: طرح‌های داخلی، منطبق با نیاز دانشگاه‌ها و دانشجویان استان طراحی شده که حدود ۴۰ برنامه را دربرمی‌گیرد. وی افزود: از برنامه‌های هماهنگ این واحد می‌توان به برگزاری دوره‌های کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم، دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، مسابقه ملی مناظره دانشجویان، کارگاه‌های آموزشی ‌زیست‌محیطی، نشست‌های تخصصی حامیان محیط زیست،

اردوهای ایران مرز پر گهر، اردوی دانشجویی دریای خاک، اردوی دانشجویی گنبد گیتی، نشست‌های تخصصی نقش دانشگاه‌ها در پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی و برگزاری مسابقه دفاع 3 دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌های دانشجویی اشاره کرد. معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال برنامه مشترکی با مرکز گردشگری دانشجویان ایران تحت عنوان اردوی دانشجویی، فرهنگی و تفریحی زرشک پیشنهاد شد که امیدواریم واحدهای دیگر جهاد دانشگاهی در این زمینه سهیم شوند تا برنامه خوبی در استان اجرا کنیم. 

وی افزود: حوزه معاونت فرهنگی در دانشگاه‌های بیرجند، علوم پزشکی، صنعتی و فرهنگیان دفتر فرهنگی دارد. برنامه‌های دانشجویی از طریق این دفاتر پیگیری شده و کانون‌های سازمان دانشجویان نیز در این دانشگاه‌ها مستقر هستند. مرادی اظهار کرد: برگزاری اردوهای ایران مرز پرگهر از جمله برنامه‌های هماهنگ این معاونت است.دراین اردوها، دانشجویان از نزدیک با اماکن تفریحی و فرهنگی و همچنین مفاخر علمی و ادبی آشنا می‌شوند. این مسئول افزود: فرهنگسرای ابن حسام به عنوان مرکز نوع «ب» جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، نزدیک 2 سال است فعالیت خود را آغاز و در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ادبی، هنری و موسیقی فعالیت می‌کند. تاکنون تعداد بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: نگارخانه ابن حسام یکی دیگر از مراکز فرهنگی مستقر در فرهنگسراست که در سال جاری از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کرده است. مرادی ادامه داد: در این نگارخانه نمایشگاه‌ آثار هنری هنرمندان استان و استان‌های مجاور برگزار شده و مورد استقبال خوب شهروندان بیرجندی قرار گرفته است. وی یادآور شد: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی ویژه جهادگران استان، این معاونت همچون سنوات گذشته برنامه‌های متنوعی برای همکاران جهاد دانشگاهی در نظر گرفته است. از آن جمله می‌توان به برگزاری جشنواره آثار هنری فرزندان جهادگر، مسابقه کتابخوانی، اردوهای کوهنوردی و کوهپیمایی، اردوهای تفریحی و زیارتی اشاره کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید